خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کدامیک برای استارتاپ‌ها مناسب تر است: انتخاب رهبر از داخل تیم یا استخدام آن؟

کدامیک برای استارتاپ‌ها مناسب تر است: انتخاب رهبر از داخل تیم یا استخدام آن؟

کدامیک برای استارتاپ‌ها مناسب تر است: انتخاب رهبر از داخل تیم یا استخدام آن؟

یکی از محاسن ایجاد استارتاپ این است که برای پیشبرد آن خیلی تجربه نمی خواهد ولی اگر از مشاوره یک رهبر باتجربه بی بهره باشد، ممکن است به پایان راه برسد. پس ترجیح می‌دهید تیم رهبری را از درون استارتاپ برگزینید یا از کسانی که در ایحاد آن نقش نداشته‌اند یاری بخواهید؟

«Joe Procopio» با کوله باری از تجربه در تاسیس شرکت‌های کوچک و بزرگ می گوید جواب این سوال برای هر استارتاپ فرق دارد و انتخاب هر یک از این دو روش محاسن و معایب خاص خودش را دارد.



رهبری استارتاپ و معضل تعادل

همه تکنولوژیهای استارتاپ‌روزی به این معضل بر می خورند که چطور آن را بدون اشتباه هدایت کنند؟ Procopio می گوید باید بین تجربه و انعطاف پذیری لازم برای قبول ایده‌های تازه، تعادل برقرار شود.


آشوب در ابتدای راه

معمولا در شروع یک استارتاپ اعضای اولیه کسانی‌اند که دنبال ایده می باشند. شاید این تیم با شوق بیشتر و با دستمزد کم کار کنند اما به مرور شرکت نیاز به رشد می یابد و هرج و مرج پیش می آید. هیچ فرمول معینی نیست که بر طبق آن بفهمید چه کسانی استخدام شوند، چه کسی ترفیع یابد و چه موقع این کار انجام شود ولی راههایی برای پیشبرد امور هست.



انتخاب رهبر از درون تیم

از نظر Procopio تجربه فرد مجرب قدر سه سال اشخاص خارج از شرکت می ارزد. اگر مانند بعضی استارتاپ‌ها از همان اول نقش‌ها و سمت‌ها را تقسیم نکنید، کارتان راحت است.این را هم باید بدانید که یک مدیر اجرایی باید دارای توان رهبری صدها باشد.اگر شرکت در حال رشد است و باید زودتر مدیران را انتخاب کنید، شفاف عمل کنید. از همان اول با افراد درباره انتظارات خود حرف بزنید.


ارشدیت را با رهبری اشتباه نگیرید

این مخالف موارد بالاست، یعنی لزوما تجربه حضور در استارتاپ خیلی ارزش ندارد.کم پیش می آید همه هسته نخستین یک استارتاپ از رهبران شکل بگیرد پس نباید تصور کنید صرف حضور در هسته اولیه به این معناست که فرد باید رهبر باشد. انتخاب افراد بدون صلاحیت به عنوان مدیر خیانت به خودشان است و در عوض بایدشرایط رشدشان را فراهم کرد. اگر هم می‌خواهید به آنها پاداش دهید این کار را با عنوانی که لایقش نیستند نکنید



همزمان تعداد زیادی رهبر استخدام نکنید

تصور کنید حضورافراد زیادی که خود را متخصص می دانند در یک استارتاپ چه فاجعه‌ای به بار می آورد.عاقبت هر کدام حرف خودشان را خواهند زد. اگر تعداد کارکنان استارتاپ کمتر از ۲۰ نفر است در هر دور استخدام همکاری با یک نفر کافی است.


استخدام رهبران رشد دهنده به جای بزرگان صنعت

از نظر این کارشناس مناسب است افرادی را استخدام کنید که مهارت خود را ثابت کرده‌اند. دوم اینکه فراموش نکنید شما قرار است شرکت‌های با سابقه را به چالش بخوانید نه اینکه از آنها کپی بگیرید؛ پس مدیرانی را به کار بگیرید که مهارت انجام این کار را داشته باشند.


منبع: دیجیاتو




فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده