خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی فیلمهای برتر سینمای کره جنوبی

معرفی فیلمهای برتر سینمای کره جنوبی

معرفی فیلمهای برتر سینمای کره جنوبی

تولیدات سینمایی و تلویزیونی کشور کره در ایران هواداران دوآتشه بسیاری دارند، اما این محبوبیت به کشور ما خلاصه نمی شود. سینمای این کشور شرق آسیا در چند سال گذشته به توفیقات و جوایز بسیاری رسیده است.

در واقع سینمای کره در طول این چند سال بسیار پیشرفت کرده است و فیلمسازان کره ای توانسته اند فیلمهایی در سطح جهانی بسازند. در ادامه مقاله چند فیلم برتر سینمای کره جنوبی را به شما معرفی می کنیم.

۱- پیر پسر (۲۰۰۳)

خیلی از دوستداران سینمای کره در جهان با این فیلم تماشای آثار کره جنوبی را آغاز کرده اند. امروزه فیلم (Oldboy) در کل دنیا بسیار معروف است. خیلی از علاقه مندان هنر هفتم بعد از دیدن «پیر پسر» این شاهکار را ستودند و باید گفت که سازندگان این فیلم در ساخت یک اثر درخشان موفق عمل کرده اند.

دیدن فیلم خصوصا برای دفعه اول شما را میخکوب می کند و از قصه آن حیرت زده می شوید. سکانس جدال کاراکتر اصلی فیلم با گروهی اوباش به مدت زیاد جزء درخشان ترین لحظات سینمای کره است. این فیلم را حتما ببینید.

۲- من شیطان را دیدم (۲۰۱۰)

با تماشای I saw the Devil به این نتیجه می رسید که خشونت آثار تارانتینو در برابر آن بیشتر به یک شوخی می ماند. من شیطان را دیدم، روایتگر قصه انتقام گرفتن یک مامور مخفی از یک قاتل سریالی است

این فیلم دردناک خاطره فیلم «هفت» فینچر را در شما زنده می کند. بنابراین تماشای I saw the Devil برای افراد دل رحم پیشنهاد خوبی نیست، ولی برای دوستداران آثار جنایی مناسب ترین انتخاب است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

۳- مادر (۲۰۰۳)

«مادر» اثر درخشانی از بونگ جون هو سازنده «خاطرات قتل» است که بسیار هوشمندانه ساحته شده است و شما را درگیر خواهد کرد. قصه این فیلم روایتگر کوششهای مادری به خاطر اجرا شدن عدالت در حق پسرش است که از دید او به نادرستی به اتهام قتل محکوم گشته است.

این فیلم در زمره آثاری است که به تدریج شما را درگیر خود می کند و بر روی شما تاثیرش را می گذارد. مادر صحنه های درخشانی دارد که فقط در آثار ماندگار به چشم می خورند.

۴- خاطرات قتل (۲۰۰۳)

سینما دوستان زیادی Memories of Murder را نسخه و ورژن کره ای Zodiac فینچر می دانند. هرچند خاطرات قتل چهار سال قبل از زودیاک ساخته شده و به L.A. Confidential بی شباهت نیست و در مجموع فیلم موفقی است.

البته خاطرات قتل لحظات کمیکی دارد که قطعا برایتان جذاب است. این لحظات کمیک از تلخی فیلم می کاهد. پس توصیه می شود تماشای این اثر درخشان را از دست ندهید.

۵- میزبان (۲۰۰۶)

فیلم سبنمایی «میزبان» در باره یک هیولا می باشد که لحظات طنز هم در خود جای داده است. اصالت هیولای این فیلم و سادگی قصه آن موجب شده که دیدن فیلم راحت باشد.

هر چند سازندگان این اثر از جلوه های ویژه کامپیوتری بهره برده اند ولی این مسئله از جذابیت بصری فیلم کم نکرده است. کسانی که به هیولاهای سینمایی علاقه دارند، این فیلم پیشنهاد خوبی برای آنان است تا با دیدن این اثر سرگرم شوند.

۶- تعقیب گر (۲۰۰۸)

سینمای کشور کره با آثار تریلر جنایی و اکشنهای مهیج پیوند خورده است. این اثر کره ای هم یکی از این همان آثار است که تماشای آن لذت بخش است و قسمتهایی از آن بر اساس رویدادهای واقعی خلق شده اند.

در بعضی مواقع دیدن خشونتهای موجود در فیلم برایتان تبدیل به کاری سخت می شود ولی قصه های فرعی «تعقیب گر» موجب می شود که به دیدن آن ادامه دهید.

۷- کنیز (۲۰۱۶)

این فیلم از چان ووک پارک است که خیلی از علاقه مندان سینما وی را با فیلم پیر پسر به یاد می آورند. این اثر هم مثل بقیه آثار پارک، خیره کننده است و شما را میخکوب می کند. قصه فیلم در بعضی مواقع اندکی عجیب است ولی این مسئله فیلم را راز آلوده تر می کند.

باید بگوییم که این فیلم قصه ای حساس و صحنه هایی نامناسب دارد، بنابراین پیش از دیدن این فیلم به این موضوع دقت داشته باشید.

۸- قطار بوسان (۲۰۱۶)

«قطار بوسان» (Train to Busan) یکی از درخشان ترین فیلمهای زامبی محوری است که تا به حال ساخته شده است. حس و حال فیلم به گونه ای است که در آن زامبی ها در عوض اینکه اسباب خنده شما گردند، حقیقتا شما را می ترسانند.

جلوه ها بصری Train to Busan حیرت انگیز است و وقایع فیلم هم شما را درگیر می کند. تماشای حرکات جذاب و خیره کننده دوربین در این فیلم موجب شگفتی شما می شود. چنانچه شما به فیلمهای زامبی محور علاقه دارید، «قطار بوسان» انتخاب خوبی برای شما می باشد.

۹- داستان دو خواهر (۲۰۰۳)

پیشنهاد بعدی ما فیلم A Tale of Two Sisters است. داستان دو خواهر قصه زیبایی دارد و به خوبی تصویربرداری شده است. موسیقی ماندگار فیلم هم شما را درگیر می کند و بازیگران فیلم نیز به خوبی نقش خود را ایفا کرده اند.

این فیلم قصه جذابی دارد که تماشای آن را برایتان تبدیل به تجربه ای لذت بخش می کند. پس در اولین فرصت به سراغ تماشای این فیلم به یاد ماندنی بروید.

۱۰- تائه گوک گی: برادران در جنگ (۲۰۰۴)

این اثر یکی از برترین فیلمهایی است که در ژانر جنگی تولید شده است. همه چیز در این فیلم عالی و سرجای خودش است. در واقع Tae Guk Gi: The Brotherhood of War اثری با استانداردهای جهانی است که همه چیز در آن به خوبی رعایت شده است.

فیلم Tae Guk Gi: The Brotherhood of War داستان جنگ دو کره را روایت می کند. فیلم در ایجاد فضایی رئال و واقعی موفق است و جنبه های انسانی موجود در این فیلم جنگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده