بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی فیلمهای برتر سینمای آلمان که تحسین همگان را برانگیخت

معرفی فیلمهای برتر سینمای آلمان که تحسین همگان را برانگیخت

معرفی فیلمهای برتر سینمای آلمان که تحسین همگان را برانگیخت

در زمانه ای که هالیوود جهان سینما را به تسخیر خود درآورده است، فیلمهای دیگر کشورها در انزوا واقع شده اند و عشاق سینما دیگر میل چندانی به دنبال کردن فیلمهای این کشورها ندارند، اما این به معنای ضعیف بودن سینمای آنان نیست.

آلمان یکی از این کشورها است. فیلم های آلمانی همیشه درخشان بوده اند و فیلمسازان این کشور شیوه خاص خود را در فیلم سازی دنبال کرده اند .در ادامه این مقاله چندین فیلم شاهکار و درخشان آلمانی را که بعضا جوایزی مهم هم گرفته اند به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

جنگ نسل (۲۰۱۳)

این اثر ۲۷۰ دقیقه ای قصه خاص سرگذشت چند رفیق آلمانی را طی سالهای ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ شرح می دهد. جنگ نسل علاوه بر سکانسهای اکشن خود، مسائل اخلاقی را در فیلم مطرح می کند. این فیلم با دیدگاههای مختلفی مواجه شد. جنگ نسل یک سریال ۳ قسمتی می باشد

بعضی جنگ نسل را روایتی درست از قصه جوانان آلمانی در زمان فرمانروایی هیتلر به حساب می آورند و عده ای دیگر روایت فیلم را کامل نمی دانند. نظر منتقدان هر چه هست شما خود را از تماشای این فیلم محروم نکنید.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

موج (۲۰۰۸)

«موج» قصه ای واقعی دارد و راوی قصه یک آموزگار در آمریکاست که هدف آموزشی وی تعلیم نازیسم به شاگردان خویش است. داستان این فیلم در هدف خود که بیان و روایت تاثیر گذاری بر روی مردم و تهییج ایشان است موفق می باشد. شاید شما هم بعد از اتمام فیلم با دیدگاه مطرح شده در آن هم رای شوید.

گروه بادر- مینهوف (۲۰۰۸)

برای اشخاص جوان که زمان جنگ سرد در خاطرشان نیست، کشور آلمان غربی همیشه یک کشور آباد در قیاس با قسمت شرقی کشور به تصویر کشیده شده است ولی درفیلم «گروه بادر-مینهوف»این روایت به چالش کشیده می شود. فیلم مذکور رشد و نمو یک جنبش افراطی در بین جوانان آلمانی آن زمان را نمایش می دهد و به گونه ای ویژه بر روی گروهی خیلی افراطی تحت عنوان بادر مینهوف تمرکز می کند که از جانب دولت آلمان غربی گروهی تروریستی به حساب می آمد. فیلم شما را با اعتقادات و اندیشه این گروه آشنا می کند.

باربارا (۲۰۱۲)

افرادی که فیلم هایی با ضربان کند ولی درخشان دوست دارند این فیلم انتخابی عالی برای آنها است. خیلی از فیلم های سینمایی آلمانی که درباره دوران جنگ سرد است، روایتگر اهالی برلین است ولی باربارا روایتگر مردم سایر شهرهای آلمان در این دوره است و جدایی دو آلمان را نمایش می دهد. فیلم درباره دکتری به اسم باربارا است که خواستار هجرت به بخش غربی آلمان است ولی به وسیله حکومت کمونیستی ادب می شود. در این فیلم زیبا اثری از انفجار و اسلحه و ... نیست. این فیلم ذهن و روحتان را تسخیر می کند.

زندگی دیگران (۲۰۰۶)

این فیلم مشهور که در دوران فعلی بسیار محبوب همگان است راوی قصه ترسناک حضور قوای پنهان شده آلمان شرقی به نام «استاسی»در برلین شرقی است.

شاید برایتان جالب باشد اگر این موضوع را بفهمید که اولریش موئه ایفاگر نقش اصلی فیلم که در زمان تسلط شوروی بر آلمان شرقی جزء بازیگران مهم تئاتر بوده، مدتها بعد دریافت ۴ نفر از همکاران قدیمش و حتی زنش ضد وی جاسوسی نموده اند.

خداحافظ، لنین! (۲۰۰۳)

هنگامی که به جمهوری دموکراتیک آلمان و برلین شرقی می اندیشید خیلی اندک می توانید از قصه ای کمدی و طنازان حرف بزنید ولی فیلم «خداحافظ، لنین!» درباره زندگی در آن زمان رویکردی طنز و جذاب دارد. این فیلم که آمیزه ای از کمدی و تراژدی است، قصه مردی جوان از اهالی برلین شرقی به نام الکس را به تصویر می کشد که می کوشد قصه فرو ریختن دیوار برلین و محو کمونیسم را از مادر خود مخفی کند. این فیلم زیبا خیلی جذاب و تاثیرگذار است که از تماشای آن لذت می برید.

ناکجا آبادی در آفریقا (۲۰۰۲)

این فیلم که جایزه اسکار را هم دریافت کرده است اکثرا قصه اش در ناحیه ای دورافتاده در کنیا روی می دهد. فیلم راوی قصه یک خانواده سرگردان یهودی و هجرتشان به سوی کنیا قبل از آغاز جنگ جهانی دوم است. این فیلم آلمانی شدیدا بر شما اثر می گذارد. پس آن را حتما ببینید.

جاعلان پول (۲۰۰۷)

فیلم تماشایی «حاعلان پول» در اصل اتریشی است و علت قرار گرفتنش در این لیست تولیدش در آلمان و زبان آن است که آن هم آلمانی است. این فیلم اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را کسب کرده است. این فیلم بسیار مهیج است و قصه اش موضوع بکری دارد که در آن به یکی از عملیات های آلمانیها در طی جنگ دوم جهانی می پردازد.

زیردریایی (۱۹۸۱)

فیلم «زیردریایی» به قصه زیردریایی های یوبوت آلمانی در طول این جنگ مخرب می پردازد که دیدن آن هنوز هم لذت بخش است و از فیلمهای شبیه خودش چیزی کم ندارد. این فیلم جزء سنگین ترین فیلمهای کشور آلمان از لحاظ بودجه بود.

صحنه آغازین این فیلم زیبا جزء درخشان ترین صحنه های فیلمهای آلمانی است که تماشای آن را به هیچ عنوان نباید از دست داد.

سقوط (۲۰۰۴)

فیلم شاهکار «سقوط» که کاندیدای اسکار هم بود در سراسر جهان معروف است. برونو گانز در این فیلم در نقش آدولف هیتلر شما را حیرت زده می کند. تماشای این فیلم برایتان تبدیل به تجربه ای لذت بخش خواهد شد.

این فیلم ماندگار محصول سال 2004 است و الیور هرشبیگل آن را کارگردانی کرده است. فرصت دیدن آن را از دست ندهید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده