ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ۱۰ فیلم بحث برانگیزی که بازیگران مشهور تاریخ سینما را از دنیای بازیگری فراری دادند

۱۰ فیلم بحث برانگیزی که بازیگران مشهور تاریخ سینما را از دنیای بازیگری فراری دادند

۱۰ فیلم بحث برانگیزی که بازیگران مشهور تاریخ سینما را از دنیای بازیگری فراری دادند

برای بسیاری بازیگری در هالیوود آرزویی است که تنها در خواب می توانند به آن برسند. دلیل این است که چه چیزی می تواند از شهرت، بازی کردن در آثار پرزرق و برق، پول زیاد و ستاره بودن بهتر باشد. در واقعیت اما بازیگری و ستاره سینما بودن چیزی متفاوت از تصور عموم است. دشمنی های پشت دوربین، درگیری های شخصیتی، تفاوت های خلاقانه و فقط از بین رفتن علاقه به بازیگری باعث شده که بسیاری از بازیگران به طور کلی حضور در سینما و بودن در زیر نگاه رسانه ها و عموم را ترک کنند؛ چه کودکان در آستانه ستارگی و چه بازیگران کهنه کار. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلمی آشنا نماییم که موجب شدند بازیگران به طور کلی و برای همیشه بازیگری را کنار بگذارند.

۱- شان کانری و The League Of Extraordinary Gentlemen

رابطه شان کانری با فیلم اکشن فانتزی The League Of Extraordinary Gentlemen در سال های اخیر به یک افسانه مبدل شده است. در جریان تولید این فیلم در ۲۰۰۳، شان کانری اظهار کرده بود که این فیلم کاملاً از کنترل خارج شده و کارگردان فیلم، استفن نورینگتون، را باید به دلیل دیوانگی در تیمارستان زندانی کنند. قبل از اکران فیلم، شان کانری با چند شکست در باکس آفیس رو به رو شده بود و شکست هنری و تجاری این فیلم نیز آخرین میخ به تابوت شغل وی به عنوان بازیگر بود. نقل می شود که کانری در مرحله تدوین تلاش کرده بود این فیلم را نجات دهد زیرا مشکلات فیلم از آنچه فکر می کرد بیشتر بوده و همین موضوع اضطراب بیشتری به او وارد کرده بود. به دنبال پخش فیلم، کانری بازنشستگی خود از هنرپیشگی را اعلام کرد. اگر چه شایعاتی مبنی بر بازگشت او برای Indiana Jones چهارم شنیده می شد اما کانری گفته بود که بازنشستگی زیاده از حد جذاب و خوشایند است و نمی خواهد بار دیگر به بازیگری بازگردد.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن
۲- گرتا گاربو و Two-Faced Woman

گرتا گاربو اسمی است که با هالیوود پیوند خورده و هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن تاریخ سینما محسوب می شود. او که به خاطر توانایی اش در ایفای نقش شخصیت های تراژیک و غمگین شناخته می شد، به عنوان یک ستاره فیلم های صامت معروف شد. او در بیشتر سال های بازیگری خود یک ستاره درآمدزا بود و در سال ۱۹۴۰ به نظر می رسید کار او به عنوان هنرپیشه موفق تر و بزرگ تر خواهد بود. در سال ۱۹۴۱، گرتا گاربو در کمدی رمانتیک Two-Faced Woman ایفای نقش کرد که به آخرین هنرنمایی او در عرصه سینما مبدل شد. این فیلم علیرغم نقدهای منفی، در باکس آفیس خوب فروخت که به قدرت ستارگی محض گاربو باز می گشت.

اما گاربو از نقدهای منفی منتقدان به شدت رنجید اما نمی خواست بازیگری را رها کند. با این وجود جنگ جهانی دوم مانع پیشرفتش شد و او را مجبور کرد که از هالیوود برود. در ادامه سال های زندگی اش، به گاربو پیشنهادهای کاری بسیاری رسید؛ از جمله نقش نورما دزموند در فیلم Sunset Boulevard که تمام آن ها را رد کرد. قبل از مرگش در سال ۱۹۹۰، گرتا گاربو گفت که به خاطر اتمام کارش با سینما و عدم علاقه اش به این کار، دست از بازیگری کشیده است.

۳- هیثر دوناهو و The Blair Witch Project

شاید هیثر دوناهو که در فیلم ترسناک مشهور The Blair Witch Project یکی از نقش های اصلی را داشت را کمتر کسی به جا بیاورد اما پس از تماشای این فیلم یا دستکم پوستر آن مطمئناً وی را خواهید شناخت. کمپین بازاریابی این اثر تاریخ ساز یک رویه بسیار خسته کننده و سختگیرانه بود و استودیو منتشر کننده از دوناهو و دیگر بازیگران درخواست کرد تا یک سال پس از انتشار این فیلم در هیچ فیلم یا سریال دیگری بازی نکنند. بدین ترتیب برای ۱۲ ماه پس از انتشار این فیلم، در صفحه این بازیگر در وبسایت IMDb قید شده بود «گمشده یا احتمالاً مرده» و به مادرش نیز کارت های تسلیتی رسیده بود از طرف کسانی که گمان داشتند دخترش مرده است.

علیرغم موفق بودن این کمپین تجاری و فروش بالای فیلم، اما مشارکت دوناهو در این پروژه و ترفند بازاریابی خاص فیلم موجب شد وی قادر نباشد پیشنهادهای کاری مناسبی دریافت کند. وی در سال ۲۰۰۰ در کمدی رمانتیک Boys and Girls ایفای نقش کرد و پس از آن در فیلم های کوتاه اندکی نیز بازی کرد. بعد از بازی در یک فیلم ترسناک که به شکل مستقیم به بخش سینمای خانگی وارد شد و حضور به عنوان مهمان در سریال Always Sunny In Philadelphia، هیثر دوناهو به طور رسمی بازیگری را کنار گذاشته و وارد عرصه ساخت ماریجوآنا برای مصارف پزشکی شد.

۴- جین هکمن و Welcome To Mooseport

جین هکمن جزء موفق ترین و پرافتخارترین بازیگران سینماست که در بعضی از ماندگارترین فیلم های هالیوود نقش ایفا کرده است آخرین بازی او ولی در سال ۲۰۰۴ و در فیلم Welcome To Mooseport بود، فیلمی که نقدهای بسیار منفی گرفته بود و به یک پایان بسیار ناخوشایند برای دوران حرفه ای بی نقص جین هکمن تبدیل شد. بر اساس بعضی گزارش ها، هکمن در پی بازی در فیلم The Royal Tenenbaums در سال ۲۰۰۱ کم کم از بازیگری دلزده شد، فیلمی که ظاهراً هکمن نمی خواست در آن باشد و در نهایت شکست تجاری و هنری فیلم Welcome To Mooseport باعث شد این بازیگر هالیوودی به این نتیجه برسد که به آخر حرفه بازیگری اش رسیده است. اگر چه جین هکمن بلافاصله پس از این فیلم اعلام بازنشستگی نکرد اما از سینما فاصله گرفته و به عنوان نویسنده مسیری جدید را شروع کرد. هکمن در سال ۲۰۰۸ در جریان تبلیغات رمان سومش به طور رسمی بازنشستگی اش از بازیگری را اعلام نمود.

۵- مارا ویلسون و Matilda

مارا ویلسون کودک بازیگری بود که برای بازی در فیلم های Mrs Doubtfire (1993)، Miracle on 34th Street (1994) و در نهایت Matilda (1996) مشهور شد. همه این آثار و نقش های ویلسون درباره خانواده، دوستی و عشق بود اما در جریان تولید مشهورترین فیلم او که همان Matilda بود، ویلسون یک تراژدی شخصی شد زیرا مادرش بدنبال سال ها مبارزه با سرطان فوت کرد. این موضوع در کنار اینکه ویلسون حس می کرد نمی تواند با تقاضای هالیوود از ستاره هایش کنار بیاید، باعث شد که این بازیگر دیگر میلی به سینما نداشته باشد و تنها در چند فیلم معدود دیگر ایفای نقش کند. آخرین بازی مارا ویلسون در فیلم Thomas and the Magic Railroad در سال ۲۰۰۰ بود و بعد از آن رسما از بازیگری خداحافظی کرد. او بعدها ادعا کرد که از بازیگری لذت نبرده است.

۶- دانیل دی لوییس و Phantom Thread

دانیل دی لوییس قطغا یکی از گزیده کارترین و بهترین بازیگران تاریخ سینماست که به خاطر تکنیک های خاص بازیگری و توانایی عجیبش در محو شدن در شخصیت هایش معروف است. وی در مقایسه با شهرت و اعتبارش در هالیوود، فیلم های کمی بازی کرده است. با این حال در کمال ناباوری در سال ۲۰۱۷ و پس از بازی در فیلم Phantom Thread بیان کرد که دیگر بازی نخواهد کرد. چند ماه بعد از این ماجرا، دی لوییس دلیل تصمیم خود را بیان کرد و مدعی شد که بازی در این فیلم موجب شده عمیقاً احساس غم و اندوه کند و به همین دلیل فکر نمی کند دیگر بتواند به بازیگری ادامه دهد. برای این نقش، دی لوییس طراحی لباس آموخت و مثل همیشه کاملا در نقش خود فرو رفت و با بازنشستگی اش یکی از درخشان ترین بازیگران تاریخ را از سینما گرفت.

۷- کامرون دیاز و Annie

شاید کمتر کسی باور کند که کامرون دیاز بازیگری را رها کرده است، هر چند او ستاره بزرگی در همه دوران فعالیتش بوده و برای بازنشستگی بسیار جوان بود. علیرغم بازی در فیلم های موفق کمدی در سال های آخر بازیگری اش و بازی در فیلم Annie در سال ۲۰۱۴، دیاز در سال ۲۰۱۸ رسما بازنشستگی اش را اعلام کرد. دیاز از آن زمان به بعد از انظار عمومی کناره گرفته و با خانواده اش زندگی آرامی را سپری می کند هر چند وارد کارهای تجاری شده و هر از گاهی در مراسمات خیریه در سراسر دنیا شرکت می کند.

۸- شرلی دووال و The Shining

رفتار استنلی کوبریک با شرلی دووال در سر صحنه فیلم ترسناک The Shining در سال ۱۹۸۰ موجب شد که این ماجرا به دنبال انتشار فیلم به یک افسانه در هالیوود تبدیل گردد. پشت دوربین، کوبریک خیلی نظام مند و یک کارگردان سختگیر، وسواسی و کمالگرا بود که اصرار بر این داشت بهترین بازی و نما را بگیرد و برای این کار به بهترین بازی ها احتیاج داشت. اگر چه رویکرد کارگردان فیلم موجب شد که جک نیکلسون بازی پرتنش و خشنی از خود ارائه دهد اما تاثیر مشابهی روی دووال نداشت. در بین برداشت ها، کوبریک بازیگر زن فیلمش را می ترساند، بازی هایش را فاجعه می دانست و می گفت که استعداد بازیگری ندارد. برای سکانس مشهور راه پله ها، کوبریک این سکانس را ۱۲۷ بار تکرار نمود که موجب شد دووال دچار کمبود مایعات در بدن گشته و روی دستهایش تاول بزند. همچنین گفته می شود که دووال به خاطر استرس بازی در این فیلم به ریزش مو نیز دچار شد. شرلی دووال در مصاحبه با راجر ایبرت تجربه حضور در این فیلم را غیرقابل تحمل دانست و بین این فیلم تا بازنشستگی رسمی اش در سال ۲۰۰۲ در فیلم های کمی بازی کرد.

۹- جیک لوید و Star Wars: The Phantom Menace

در کنار همه نواقص فیلم Star Wars: The Phantom Menace ، بازی جک لوید در نقش آناکین اسکای واکر چیزی بود که بسیاری به آن ایراد وارد کردند. او کودکی بیش نبود از این رو نمی توان او را بیش از حد شماتت کرد اما جای شکی نیست که این نقش کوتاه برایش گران تمام شد. برای بسیاری از کسانی که رویای بازیگر شدن را در سر دارند، بازی در جنگ ستارگان رویایی است که به حقیقت تبدیل می شود اما به گفته لوید بازی او در این فیلم باعث شد که زندگی اش تبدیل به جهنم گردد. وی اعلام کرد که بازی اش در این فیلم باعث شد دائماً در حال مصاحبه، عکس گرفتن و تبلیغات باشد و بدین ترتیب شرایط برایش غیرقابل تحمل شده بود. لوید حتی مدعی شد که بازی در این نقش باعث شده در مدرسه نیز اذیت و آزار ببیند. به همین دلیل به دنبال انتشار فیلم، لوید اعلام کرد از بازیگری خداحافظی کرده و دیگر به این عرصه برنمی گردد. اکنون لوید با والدینش زندگی کرده و به شیزوفرنی پارانویایی دچار شده است.

۱۰- شرلی تمپل و A Kiss For Corliss

وقتی پای نمادهای هالیوود به میان می آید کمتر کسی را می توان با تاثیر بدون تاریخ انقضای شرلی تمپل قیاس نمود. او از کودکی وارد سینما شده و بخش زیادی از دوران نوجوانی اش را به بازی در نقش کودکان معصوم و دوست داشتنی گذراند. در تمام دهه ۱۹۴۰، تمپل در فیلم های بزرگ اما ناموفقی نقش ایفا کرد؛ از Young People تا The Blue Bird و در آرزوی فیلمی بزرگ برای بازگشت باشکوه بود. اما چنین اتفاقی نیفتاده و بالاخره تمپل و استودیوها به این باور رسیدند که وی دیگر نخواهد توانست شهرت دوران کودکی و نوجوانی اش را پیدا کند. بعد از بازی در فیلم کمدی رمانتیک A Kiss For Corliss در سال ۱۹۴۹، تمپل قبول کرد که دوران حرفه ای او به عنوان بازیگر به اتمام رسیده و در سن ۲۲ سالگی بیان کرد که از بازیگری بازنشسته خواهد شد. بعد از آن، تمپل به سیاست وارد شد و به سازمان ملل رفت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ درگذشت بدون اینکه برای بیش از ۶۵ سال در فیلمی نقش ایفا کند.

منبع/ روزیاتو



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده