خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی انیمه های برتر تاریخ سینما

معرفی انیمه های برتر تاریخ سینما

معرفی انیمه های برتر تاریخ سینما

The Anthem of the Heart / 2015

کارگردان: تاتسویوکی ناگای

The Anthem of the Heart (سرود قلب) یکی از درخشان ترین و جذاب‌ترین انیمه‌‌های تولید شده در چندین سال اخیر است. سرود قلب با قصه جذاب و موسیقی شنیدنی اش شما را تا آخرین لحظه پای داستان شاهکارش نگاه می‌دارد. خاق این اثر “تاتسویوکی ناگای (Tatsuyuki Nagai)” همه تجربه خودش را در سرود قلب به کار برده تا شاهد یک اثر زیبای دیگر باشیم. نکته‌ی منفی این اثر ابتدای نه چندان درگیرکننده انیمه است. اگر از ظرفیت‌های گروه تولید اثر خبر نداشته باشید شاید در همان ۳ دقیقه نخست قید ادامه تماشای سرود قلب را بزنید اما روایت قصه هر چه جلوتر می‌رود بهتر و جذاب‌تر می‌شود. داستان این انیمه مانذگار داستان همه ماست! همه مایی که همواره رازهایی در درون قلب داشته‌ایم و از ترس آن‌ها را جایی بیان نکرده‌ایم، سرود قلب قصه دختری است که اجازه و جرأت حرف زدن به خودش می‌دهد و این کار مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد. در کنار داستان این انیمه در زمینه موسیقی هم فوق‌العاده است. شاهکار آن در یکی از آخرین ترک‌های موسیقی می باشد که سونات شماره هشت بتهوون را با سرود جمعی کارکترهای داستان ترکیب کرده و نتیجه اش معجزه‌ای است که در ذهنتان باقی خواهد ماند. سرود قلب از لحاظ جلوه‌های بصری هم زیباست. از زاویه دوربین در تک تک احظات بگیرید تا رنگ‌ها و محیط همه شما را جادو می‌کنند. در مجموع این انیمه دوست داشتنی اثری است که ارزش دیدن دارد، حتما آن را تماشا کنید!

Wolf Children / 2012

کارگردان: مامورو هوسودا

Wolf Children هم مثل سرود قلب یکی از انیمه‌هایی است که در سال‌های اخیر تولید شده و البته موفق شده به خوبی خود در قلب مخاطبش جا باز کند. کودکان گرگ قصه صادقانه یک مادر است. مادری که از تمام زندگی خودش می‌گذرد تا فرزندانش را تربیت کند، از آن‌ها نگهداری کند و با عشق خود، آن‌ها را در راه شکوفاییشان هدایت کند. روایت نه چندان سریع داستان همچون یک فاکتور مثبت عمل کرده و باعث می‌شود هر چه عمیق‌تر در زندگی با شخصیت‌های قصه فرو بروید. انیماتوری اثر هم عالی است. تصویر زیبای آسمان در گودال‌های آب، قطرات بارانی که از آسمان می آیند، کوهپایه‌ای که هانا، شخصیت مهم داستان، در آن زندگی می‌کند همه باعث بیشتر شدن جذابیت کار و چشم‌نوازی آن‌ شده‌اند.

Nausicaä of the Wind Valley/ 1984

کارگردان: هایائو میازاکی

ناوسیکا از دره باد قصه پرنسسی است که در صحنه تقابل طبیعت و انسان سعی می‌کند تا با برقراری صلح میان هر دو طرف به جنگ دیرینه این موجود سرکش با مادر خود خاتمه داده و منجی رهایی مردم خویش شود. ناوسیکا از دره باد توسط کارگردان تمام نشدنی، هایائو میازاکی، قبل از تاسیس استودیو جیبلی ساخته شده است. آهنگساز این اثر جو هیسایشی است که بعد از این اثر در بسیاری از کارهای میازاکی با او همکاری نموده و ساندترک‌های زیادی از او در ذهن طرفداران آثار میازاکی ثبت شده است. ناوسیکا طبق معمول انیمه های میازاکی مملو است از موجودات عجیب و غریبی که از خیالات او سرچشمه گرفته‌اند و هر کدام باعث خلق جذابیتی خاص و ویژه در ناوسیکا از دره باد شده‌اند. این اثر توسط بنیاد WWF یا World Wildlife Fund (یکی از مهم ترین سازمان‌های حامی محیط زیست در جهان) از آن تقدیر شد. ناوسیکا از دره باد یک تذکر است! تذکری که به ما هشدار می‌دهد که چه اتفاقی می افتد اگر قدر زمین عزیزمان را ندانیم و با خودخواهی به نابود کردن سیاره خود ادامه دهیم.

Grave of the Fireflies / 1988

کارگردان: ایساو تاکاهاتا

قبرستان کرم‌های شب تاب در زمره آثاری است که نگاه مخاطب را نسبت به توانایی قالب انیمیشن در به تصویر کشیدن احساسات عوض می کند. داستان قبرستان کرم‌های شب تاب، در دوران جنگ جهانی دوم، پسر نوجوانی را به تصویر می‌کشد که باید از تنها عضو باقی مانده خانواده‌ خود یعنی خواهرش محفاظت کند. فضای درگیر کننده و بیان صادقانه و روراست زندگی این دو نفر موجب می‌شود تا بتوانید به طور مستقیم در غم‌ها، شادی‌ها، امیدواری و ناامیدی‌هایشان شریک شده و با همه وجود آن‌ها را حس کنید. ایسائو تاکاهاتا آثار دیگری از جمله افسانه پرنسس کاگویا و همین دیروز را خلق کرده است.

Spirited Away / 2001

کارگردان: هایائو میازاکی

شهر اشباح تنها انیمیشن شرقی است که موفق به کسب اسکار شده و یکی از بهترین آثار هایائو میازاکی، این کارگردان خارق العاده است. داستان شهر اشباح درباره دختر بچه‌ای است که با پاکی و معصومیتش در جهانی پر از آلودگی، موجوداتی چرکین، که هر لحظه قصد دارند او را هم به بیماری‌های خود مبتلا کنند زندگی می کند و می خواهد راه نجاتی برای خلاصی خود و والدینش از این دنیا پیدا نماید. داستانی که در عین قابل درک بودن برای کودکان، پر است از نکاتی برای زندگی عالی تر برای بزرگسالان. شهر اشباح پر است از نمادهای مختلف که هر فرد می‌تواند بر اساس تجربه‌اش تلمیحی به خاطرات شخصی‌ خودش بدهد. یکی از مهم ترین ویژگی‌های شهر اشباح شخصیت‌های غیرمعمول و جذاب آن است. با اینکه بیشتر کارهای میازاکی پر هستند از موجوداتی که با مشاهده آن‌ها دهانمان از تعجب باز می‌ماند – خوکی که خلبان است، آتشی که حرف می زند و ….. – می شود گفت شهر اشباح خیالی‌ترین دنیای خلق شده از ذهن زیبای میازاکی است که طبق معمول ملموس و دلنشین است. آهنگسازی این اثر مثل ناوسیکا از دره باد توسط جو هیسایشی ساخته شده است که با اثری که برای شهر اشباح خلق کرده یکی از ماندگارترین آثار خود را بر جای گذاشته است. شهر اشباح تجربه لذت بخشی است که شاید هرگز مانند آن پیدا نکنید


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده